Eerste twee dagen - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van AnoukSeegers - WaarBenJij.nu Eerste twee dagen - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van AnoukSeegers - WaarBenJij.nu

Eerste twee dagen

Door: Anouk

27 September 2014 | Sri Lanka, Anuradhapura

Mijn eerste reisverslag vanuit Sri Lanka, hoeveel er nog gaan komen zal de tijd leren maar het begin is er ;)

De 25e begon het avontuur; met het vliegtuig van Düsseldorf naar Abu Dhabi en van Abu Dhabi naar Colombo.
Eenmaal in Colombo aangekomen hebben we een taxi genomen naar ons hotel in Negombo. De manager van het taxibureau sprak ons aan zodat we hij hem een taxi namen, hij bleek een reis/taxi bureau in Nederland (Amsterdam) gehad te hebben. Uiteraard werd eerst het fotoalbum met ons doorgenomen waarna we in de taxi stapten.
Ze rijden hier aan links en het stuur zit aan rechts. Hier hadden we niet aan gedacht en Inge kreeg een kleine hard verzakking toen gezegd werd waar ze kon gaan zitten.
De naam van onze taxi chauffeur was Sunil. Hij vertelde dat dit makkelijk te onthouden was want er is ook schoonmaakspul dat zo heet, en inderdaad die naam weten we nog. Hij gaf ons een rondleiding door Negombo, in het donker, en liet onder andere het ' Dutch Canal' zien. Erg grappig, dit lijkt op een grachtje in Amsterdam met allemaal bootjes.
Toen we 's ochtends, rond 7 uur, in ons hotel aankwamen, hebben we een drankje gedronken op het strand en zijn daarna heerlijk gaan slapen.
De volgende dag (eigenlijk dezelfde, maar dit voelt als de volgende) hebben we kokossap uit kokosnoten gedronken - een stuk lekkerder dan het healthy people sap dat ik Nederland drink!- En zijn daarna per fiets Negombo gaan verkennen. Ik kan je vertellen; een heel avontuur. De mensen hier zijn erg creatief, zo maken ze van een één baans weg gerust een twee baans en van een twee baans een drie- of vier baans weg. Verder wordt er bijzonder veel geclaxonneerd; als je in gaat halen, als je niet ingaat halen, als je het hoekje omgaat en als je een bekende ziet. En natuurlijk als je drie blanke meisjes op de fiets ziet.
Het regen seizoen is nog niet begonnen, maar toch hebben we al wat flinke regenbuien meegemaakt. De mensen van het hotel vertelde dat het weer erg veranderd is sinds de tsunami.
De volgende dag werden we opgehaald door Nimal, de meneer waar we de komende tijd verblijven. Een rit van zo'n vijf uur, die prima uit te houden was in het taxibusje met airco. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij een prachtige hindie tempel. Deze is de op één na grootste in Sri Lanka, erg indrukwekkend.
Bij Nimal aangekomen hebben we wat gedronken, wat praktische zaken besproken en zijn we even op bed gaan liggen.
Zo dadelijk gaan we (curry) eten en naar een ceremonie van een hindie priester.
Overmorgen hebben we een gesprek met de minister over ons afstudeerproject, ik hoop dat jullie ook een interessante maandag hebben! ;)

• 27 September 2014 - 16:40

Dolly Lensink Rem :

Geweldig ... We hopen dat we de komende tijd veel van jullie lezen .. Inge ..Sorry dat we geen afscheid hebben kunnen nemen ...Maar wensen jullie veel succes met jullie projekt...

• 27 September 2014 - 17:05

Ingrid Lansink:

Superleuk! Fijn Inge en reisgenoten.. om jullie zo te volgen heel veel succes met de minister en jullie afstudeerproject

• 27 September 2014 - 17:05

Ingrid Lansink:

• 27 September 2014 - 19:28

Elke Stoehrer:

geweldig! ik verheug me al op jullie volgend bericht en misschien af en toe wat fotos!tot dan

• 27 September 2014 - 20:46

Herman En Marian :

Hallo Inge en reisgenootjes Anouk en? Ik ben de naam kwijt, sorry!
    Heel veel plezier, succes en vooral een leerzame tijd in Sri Lanka en met jullie afstudeerproject. We horen/ lezen graag over jullie belevenissen. Lieve groetjes, Herman en Marian.

• 28 September 2014 - 10:12

Roel Van Eimeren:

Het klinkt super gaaf Anouk!
    Geniet van alle avonturen die nog op je pad gaan komen!!
    Xx

• 28 September 2014 - 11:09

Manon Te Vruchte:

Haaaaai ladies!

Wat leuk om jullie eerste belevenissen te lezen, zo via de waarbenjij.nu van Anouk!! Klinkt fantastisch en vooral erg jaloersmakend!! * toen gingen we op het strand eerst wat drinken!! HEERLIJK!! Keep us posted!

X Manon

• 29 September 2014 - 17:57

Mariska:

he chicka's!! Haha grappig verslag. Super leuk om jullie reiservaringen en voortgang van
    Jullie project te volgen via deze site!! Veel succes meiden en
    Enjoy;)
    Xx Mariska!!

• 29 September 2014 - 21:08

Truus Ten Dam:

Lijnn het gaat je hopelijk goed pas a.u.b. goed op en heel veel succes in alle opziichten Oma Opa

• 04 Oktober 2014 - 22:24

Nanneke:

Leuk verslag Anouk.
    Ik herken veel.
    Aleen het is geen 'hindie-' maar hindupriester.
    (Hinduïsme is een religie en hindi is een taal).
    Wij gaan morgen naar het Klimbos.
    Ook spannend.
    xx N